DSB-medarbejdere i nye sponsorklæder

DSB-medarbejdere i nye sponsorklæder

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
27. november 2007 kl. 15:40

Samtlige salgsmedarbejdere i DSB Kort & Godt A/S skal have nyt arbejdstøj, som skal afløse de nuværende DSB-uniformer. Tøjet er sponsoreret af leverandører af kioskprodukter.


Det nye tøj, som DSB-medarbejdere skal have på, bærer derfor hverken DSB- eller Kort & Godt-logo, men bærer sponsorernes logo. 

Fra 1. februar 2008 til 30. april er det TDC, som er sponsor med Taletid, og tøjet bærer derfor TDC’s logo. Fra 1. maj til 31. august er det Carlsberg med Nestea, hvis logo er på arbejdstøjet.


Sponseringen er en del af bestræbelserne i Kort & Godt på at forbedre økonomien i butiks-kæden, og sponsorlogoerne bliver fulgt op af salgskampagner for de pågældende mærker.

Aftalen om det nye arbejdstøj er indgået med Kort & Godt's leverandører. Uden aftalen ville udgifterne til det nye arbejdstøj være 3.200 kr. plus moms for hver medarbejder.


»Kort & Godt har 1.200 medarbejdere. Til sammen ville udgifterne til det nye arbejdstøj løbe op i 4,8 mio. kr. Men med sponsoraftalerne er udgiften nul kr.«, siger salgsdirektør i DSB, Helle Tiedemann.


Det, at bruge medarbejderne som levende reklamesøjler, er ikke nyt i kiosk verdenen. Både 7 Eleven og flere benzinselskaber bruger også sponsortøj.