DSB holder sig til realiteterne

DSB holder sig til realiteterne

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
18. januar 2007 kl. 23:50
DSB har tidligere på ugen kritiseret Arriva for at bruge en anden beregningsmetode end den gængse til at forklare, hvor mange tog, der ankommer inden for fem minutter.

Og nu anklager Arriva DSB for ikke at bruge deres differentierede beregningsmetode, når vi fremlægger vores regularitet.

Men det har vi da intet imod. Vi fremlægger normalt ikke tal for, hvornår forsinkelserne skyldes os selv, slidte skinner eller signalfejl, fordi det er uinteressant for kunderne. Alt andet er tekniske mellemregninger, de er ligeglade med, og som de ingen muligheder har for at efterprøve.

Hvis vi – ligesom Arriva – så bort fra forsinkelser forårsaget af skinneslitage, ankom 97,2 procent af vores InterCityLyn-tog mellem København og Århus inden for fem minutter i december sidste år.

Men hvad glæde har kunderne af det, når det samlede resultat – inklusiv skinnerne - er reduceret til 82,8 procent?

DSB tager ansvar for kundernes rejse fra A til Z, og vi fremlægger tal der afspejler helheden. Det mener vi er det eneste rigtige.