DSB-chefer hjælper kunderne i juletrafikken

DSB-chefer hjælper kunderne i juletrafikken

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
23. december 2009 kl. 10:45

Ledere fra DSB har forladt skrivebordet og gelejder kunderne sikkert igennem juletrafikken på Københavsn Hovedbanegård. Foto: Martin Stampe

 

Når juletravlheden for alvor trænger sig på, står chefer fra DSB klar på København H og i Københavns Lufthavn i Kastrup til at give kunderne en hjælpende hånd med bagage, trafikinformation og billetkøb.

»At rejse er ofte forbundet med stress og jag, og derfor ønsker DSB at give kunderne en oplevelse af "det lille ekstra" på rejsen med DSB, så de kan komme trygt og godt af sted på juleferie. Samtidig giver det os lejlighed til at komme i tættere dialog med vores kunder og på den måde få en større forståelse for, hvad vi kan gøre bedre,« siger underdirektør i DSB-salg, Anne-Lise Bach Sørensen.

Det er fra mandag formiddag den 21. december til onsdag aften den 23. december, at 67 chefer og ledere fra DSB flytter sig fra deres vanlige plads bag skrivebordet og trækker i sikkerhedsveste for at møde kunderne på København H og i Københavns Lufthavn i Kastrup.

»Når cheferne står på perronerne, kan de opleve kundernes hverdag på helt tæt hold. DSB skal i langt højere grad være en servicevirksomhed. Derfor var godt 300 ledere i september ude at interviewe kunder om service i DSB. Det kom der rigtig mange interessante oplysninger ud af. Nu følger vi op, og det får de julerejsende DSB-kunder glæde af i form af ekstra service,« siger Anne-Lise Bach Sørensen.

Lederne vil være synlige på stationerne med gule veste. De skal først og fremmest hjælpe kunderne med at bruge billeautomaterne, give kunderne trafikinformation og guide dem til perroner og afgange, og hjælpe de rejsende ind og ud af togene med pakker, bagage, barnevogne og rollatorer.