DSB Billet - en appsolut must have

DSB Billet - en appsolut must have

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
02. december 2011 kl. 11:05

Med 225.000 downloads og 1.500 solgte billetter hver dag, har DSB med sin billetapplikation formået at flytte en god andel af billetsalget over på smartphones. Nu er der en ny forbedret version på vej.

Brugere af smartphones har virkelig taget DSB’s billetapplikation til sig. 225.000 downloads og 1.500 solgte billetter hver dag i de ni måneder applikationen har kunne downloades taler sit eget sprog som en af de mest populære app’s herhjemme.

»DSB’s billetapplikation er en af de apps, der er absolut nødvendige at have, hvis man har en smartphone. Den er nem at bruge, gør det let at tage toget og altid er lige ved hånden, når man skal bestille og købe en billet med DSB,« siger Anne Mette Koch, chef i Digitale Kanaler i DSB. Hun fremhæver også muligheden for at betale med betalingskort og gemme oplysningerne til senere brug.

Selvom der generelt har været rigtig mange positive tilkendegivelser på applikationen fra brugerne kan alle nu glæde sig over, at der kommer en række forbedringer, som gør DSB billet-applikationen endnu mere brugervenlig.

”Mange af forbedringerne kommer på baggrund af de kommentarer, som brugerne har givet til applikationen. Det er dejligt at have så mange dedikerede brugere, der kommer med konstruktiv feedback på vores app. Men vi har også tilføjet nogle, vi ikke kunne få med i den første lancering,« siger Anne Mette Koch.

Hun glæder sig især over, at det nu er muligt at få tilbagebetalt billetter hvis man aflyser sin rejse, og at man nu kan købe og bestille to måneder frem i tiden i mod 2 uger i den gamle version.

»Det har ærgret os, at brugerne af applikationen var dårligere stillet end dem, der købte billet på dsb.dk. Det er heldigvis lavet om nu, så de har samme mulighed for at få deres penge retur, hvis de ikke skal bruge deres billet alligevel.«

”Jeg er sikker på, at de mange nye features vil få endnu flere af vores kunder til at downloade app’en – den er jo så appsolut et must have,” slutter Anne-Mette Koch.

Her kan du få fat i den: http://www.dsb.dk/kundeservice/mobiltjenester/

Eller  Send en sms med DSBBILLET til 1990