Billetter og sodavand under samme tag

Billetter og sodavand under samme tag

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
02. juni 2004 kl. 15:05

Da Gentofte Station mandag morgen slog dørene op for den første i rækken af billetbutikkerne Kort & Godt var det en ny situation for både kunder og personale. For i den nye butik kan der købes alt fra pendlerkort over tobak og blade til frisk morgenbrød og ristede pølser.


Gentofte Station er valgt som model, men konceptet bliver spredt ud på 75 stationer landet over, hvor kunderne ikke skal stå i kø to gange, når de skal have en billet og en cola med til rejsen.


”Etableringen af billetbutikkerne falder godt i tråd med vores ønske om, at det skal være lige til at benytte DSB,” siger adm.dir. Keld Sengeløv.


Navnet Kort & Godt kommer til at præge butikkerne, hvor en rød og en kraftig grøn farve også vil være fremtrædende.


”Med de grønne og røde farver vil vi skabe den ønskede opmærksomhed omkring butikken, også når farverne optræder uden på stationsbygningen og dermed i gadebilledet,” fortæller designchef Pia Bech Mathiesen.


DSB har allerede gjort erfaringer med en sammenkædning af billetsalg og kiosk. De første steder var i Korsør og Nyborg på de nye stationer, som blev taget i brug samtidig med åbningen af Storebæltsforbindelsen i 1997.


Etableringen af billetbutikkerne på de 75 stationer vil foregå i de kommende tre år. Det sker i takt med en ombygning af stationerne.