Betal DSB-togturen med MobilePay

Betal DSB-togturen med MobilePay

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
17. august 2015 kl. 10:15

Når DSB’s kunder fra i dag køber deres billet til togturen via DSB app, så får de nu føjet endnu en betalingsmulighed til, nemlig at de kan betale for rejsen med MobilePay.

”Vi er glade for, at vi kan tilbyde denne mulighed til vores kunder nu, hvor MobilePay er på vej til at blive udbredt som betalingsmiddel. Mange kunder betjener sig i dag af vores digitale løsninger, når de køber deres billetter. De ønsker, at det skal være let og hurtigt at købe billetten. Og har kunden MobilePay på sin mobiltelefon, så kræver det ikke meget, før billetten er i hus via DSB appen,” siger Susanne Mørch Koch, der er kommerciel direktør i DSB.

DSB app har over 150.000 brugere hver måned, og hver måned bliver appen downloadet 25.000 gange. Samlet er appen blevet downloadet 1,2 mio. gange siden 2011. Og antallet er stigende, hvilket placerer den i top fem over de mest benyttede apps* målt i indkøbsvolumen her til lands.

En fjerdedel DSB-kunder ventes at betale med MobilePay
Det går hånd i hånd med en hastig udvikling inden for betalingsløsninger, hvor MobilePay i dag er den førende danske løsning, der findes på over 2,3 millioner danskeres smartphones.

”Otte ud af ti af DSB-kunder betjener sig i dag af vores forskellige de digitale platforme. Når vi spørger kunderne, fortæller de, at de er allermest tilfredse med at bruge vores app. Derfor er det helt naturligt at forbedre appen også med denne mulighed, som kunderne kan vælge, hvis de ønsker,” siger Susanne Mørch Koch.

DSB har en forventning om, at en fjerdedel af de kunderne inden for et halvt år har taget MobilePay til sig som betalingsløsning. Danske Bank har samme positive vurdering.

”Vi har store forventninger til samarbejdet med DSB omkring salg af togbilletter. Ligesom os er DSB en virksomhed, der er i berøring med rigtig mange danskere hver dag. Tilsammen kan det kun blive godt,” siger Mark Wraa-Hansen, der er chef for Danske Banks MobilePay-organisation.

Han fremhæver, at eksempelvis Post Danmark på få måneder er nået op på en MobilePay-betalingsandel på over 40 procent af solgt porto gennem appen Mobilporto.

”For mange virksomheder er det en øjenåbner, hvor nemt og intuitivt kunderne kan klare betalinger, når de handler via apps. Vi tror på adskillige nye kunder til denne løsning, inden året er omme,” siger Mark Wraa-Hansen.

*Kilde: DIBS