330.000 har et billetkontor i lommen

330.000 har et billetkontor i lommen

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
20. april 2012 kl. 09:57

Mange dropper køen, når de skal købe billet til toget. Over 330.000 danskere har indtil videre downloadet DSB's mobilapp til deres smartphone eller tablet.

Ifølge Chef for Salgs- og Informationskanaler, Anne Mette Koch, stiger det tal lige nu med 950 downloads om dagen. Det totale antal downloads er nok til at placere DSB's mobilapp på en top-10 liste over det, hun kalder »seriøse applikationer«. Den liste tæller blandt andet DMI, Rejseplanen og Danske Bank. Anne Mette Koch, er ikke i tvivl om, hvorfor danskerne er så glade for applikationen.

»DSB's mobilapp er en af de seriøse must-haves blandt mobilapps. Den er enormt praktisk og nem at bruge. Vi ved, at smartphonen efterhånden er blevet især de unge kunders foretrukne platform til at søge informationer og kommunikere, når de er på farten. Med vores applikation kan de nu også planlægge og bestille deres rejse,« siger Anne Mette Koch.

Applikationen bruges til at købe mellem 3.000 og 5.000 rejser om dagen. Hver anden rejse, der bestilles fra app'en, er en ungdomsrejse. Til sammenligning udgør ungdomsrejserne omkring en tredjedel af de billettyper, DSB sælger.

Også DSB's ​mobilapp Mobilbilletter Hovedstaden er populær. Den kan man bruge til at købe mobilbilletter i hovedstadsområdet, så man blandt andet ikke behøver at holde styr på antal zoner. Applikationen er udviklet af trafikselskaberne i hovedstadsområdet, og er downloadet af over 56.000 danskere.

Læs mere DSB Billet App til iPhone og Android her