16.000 gratis billetter til S-tog

16.000 gratis billetter til S-tog

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
12. maj 2009 kl. 14:48

I disse dage udsender DSB S-tog 16.000 breve til potentielle, nye kunder i udvalgte områder.


I kuverten ligger en folder om S-togets fordele sammen med en kupon, der i stationernes Kort & Godt butikker kan ombyttes til en gratis éndagsbillet til S-toget plus et stykke chokolade til turen. 


Fremtidige S-togskunder
DSB S-tog sender invitationen til at prøve S-toget til lige netop de boligkvarterer, hvor der er størst sandsynlighed for, at S-toget kan være et reelt alternativ til andre transportformer. Det er for eksempel mere sandsynligt, at en børnefamilie med én bil bosat i et kvarter, hvor man dyrker fællesskabet, kunne blive S-togskunder end et ældre ægtepar med to biler bosat i et velhaverkvarter.

Målrettede budskaber
Kampagnen består af tre lokale kampagner med lidt forskellige budskaber tilpasset målgruppernes geografiske afstand til city. Bor man i byen eller tæt på byen, kommer man f.eks. nemt og fleksibelt rundt i byen med S-toget, mens dem, der bor lidt længere væk fra city med fordel kan cykle til stationen, hvorfra der kører tog hvert 10. minut.

»Kunder er forskellige, og de geografiske områder er forskellige. Derfor kræver den her slags tiltag en relevant tilgang i forhold til de forskellige områder. Og jeg håber selvfølgelig, at dem, der modtager vores tilbud, bliver glade. Danskere kan godt være lidt skeptiske "det er for godt til at være sandt", men nej, det er det ikke. Værsgo her er en gratis billet, prøv S-toget. « siger S-togs salgsdirektør, Niklas Marschall, som håber, at de 16.000 udsendte foldere resulterer i, at der indløses 3.000 éndagsbilletter.