PÅ SPORET

Er en avis til DSB’s stamkunder, der kan finde den på udvalgte stationer og i tog landet over.
Avisen udkommer i et oplag på 50.000 eksemplarer.

Efterår 2018

Kjeld og kollegerne moderniserer DSB’s tog

Der bliver arbejdet på højtryk med at opgradere DSB’s tog. I første omgang er det IC3-flåden til, der får en omgang indvendigt til en bedre komfort. Siden får andre togtyper en også en opgradering.
Side 6-7

Rullende rengøring

DSB gennemfører forsøg med at foretage ekstra rengøring i toget, mens det kører. Forsøgene sker på forskellige strækninger landet over og er et supplement til den almindelige rengørig.
Side 2

Hurtigere internet på vej

Fra foråret 2019 kommer DSB’s kunder til at mærke en forbedring i datadækningen på de danske togstrækninger.
Side 8

Efterår 2018

Forår 2018

Per skal få dig frem til tiden
Per Schrøder tog første marts i år fat som direktør for DSB’s Drift. Den nye mand i førerhuset er kendt for at få ting fra hånden og for altid at tænke ”kunderne først”.
Side 8

Pendlerne får tiden tilbage
Under sporarbejdet mellem Frederikssund og Valby tilbyder DSB, at de berørte kunder kan spare den forlængede rejsetid på strækningen op og veksle den til nye rejser. Det er et forsøg med en ny service ”Få Tiden Tilbage”.
Side 2-3

Danmarks nye muskelbundt
Pålideligt, hurtigt og miljøvenligt. Sådan lyder skudsmålet for Danmarks nye lokomotiv Vectron, der fra 2021 kører på Sjælland.
Side 5

Forår 2018

Vinter 2018

Uden aksler ingen tog
Alle 33 ME-lokomotiver blev tager ud af passagerdrift, da der blev fundet revnedannelser i to aksler. Arbejdet med at gennemse og kontrollere samtlige 198 aksler fra ME-lokomotiverne er i fuld gang.
Side 2-3

Kundeambassadøren giver direkte adgang til ledelsen
DSB’s kundeambassadør Lone Fruerskov Andersen taler din sag og sørger for, at dine ønsker om forbedringer kommet helt ind til DSB’s øverste ledelse.
Side 6-7

Sporarbejder i foråret
Banedanmark udfører sporarbejder om aftenen, i weekenderne og helligdagene, hvor pendlerne har fri fra arbejde, og DSB har færre kunder. Se oversigten over nogle af de større sporarbejder.
Side 9

Vinter 2018

Efterår 2017

En tidsrejse på S-banen er fuldført
Forsinkede, langsomme eller aflyste S-tog. Udskiftningen af forældede signalsystemer har generet pendlerne mellem København og Hillerød. Banedanmark melder, at de fleste problemer er løst, og moderniseringen af S-banen kører videre i de kommende år.
Side 4-5

Skinner og sveller holder ikke evigt
Sporarbejde mellem Aarhus og Fredericia giver op til 30 minutters længere rejsetid for passagerne i 10 weekender i efteråret, så der kan udføres et nødvendigt arbejde med at udskifte slidte skinner og sveller.
Side 2-3

Løvfald udfordrer punktligheden
Hvert efterår falder blade fra træer langs jernbanen ned på sporene og påvirker togenes punktlighed.
Side 9

Efterår 2017

S-tog

LUK

S-tog er tog, der kører lokalt i Hovedstadsområdet.  

Sommer 2017

Hvad venter vi på?
Sporarbejde ved Ringsted Station til sommer betyder længere rejsetider for både sjællandske pendlere og rejsende på tværs af landet.

Du skal med bus, før det bliver godt at køre i tog
Op mod 70 busser bliver sat ind på kystbanestrækningen mellem Rungsted og Helsingør. Ombygningen er helt nødvendig for at undgå forsinkelser og aflysninger i fremtiden.
Side 6

Punktligheden tilbage på rette spor
Tjek om din strækning er på top 3-listen for kundernes punktlighed i årets første fire måneder – for Fjern- og Regionaltog samt S-tog.
Side 10-11

Sommer 2017

Regionaltog

LUK

Regionaltog er et tog, der kører på mellemlange strækninger i de enkelte landsdele.  
I køreplaner og ved billetkøb kan du genkende det på forkortelsen Re.

S-tog

LUK

S-tog er tog, der kører lokalt i Hovedstadsområdet.