ind&se

ind&se er DSB's medarbejderblad, som udkommer seks gange om året.

Du kan abonnere på ind&se og få en mail med link til bladet som iPaper, hver gang det udkommer.

Tilmeld dig abonnement til højre på siden

Her kan du også læse ind&se som iPaper.

Maj 2019

Med Kim og Benny på Job
Kom med på job med to civile togrevisorer
Side 12

Flemming Jensen:
DSB skal være CO2-neutral i 2030
S. 2

DSB’s nye app:
Kundens nye rejsekammerat
Side 16

Thomas Kruger er kaptajn på Nordkaperen:
Nu kan jeg komme hjem til DSB med ny energi
Side 22


Læs Ind&se nr. 31, maj 2019

Februar 2019

Togulykken på Storebælt
5 kolleger fortæller om ulykkesdagen
Side 12 

DSB’s materiel
Per Schrøder svarer på spørgsmål
Side 8

Danmarks nyeste togstation
Reportage fra åbningen af Biotekbyen Kalundborg Øst
Side 16

Livet efter DSB
Ena kunne pludselig se en masse muligheder
Side 22

Læs Ind&se nr. 30, februar 2019

December 2018

140 km i timen på en lilla Harley
Lissi mødes med sin DSB-kolleger i fritiden for at dyrke sin passion for motorcykler
Side 12 

Overgangen til Dansk Industri
Poul Gemzøe-Enemark svarer på spørgsmål
Side 8 

Togbusser
De er kommet for at blive
Side 16 

Togflåden får et ansigtsløft
Side 24

Ind&se nr. 29, december 2018

Oktober 2018

Et mangfoldigt DSB:
Mød Maryam, Bashir og Sandy
Side 12-15

Stort interview med Flemming Jensen:
”Vi skal ranke ryggen, for vi gør det rigtig godt”
Side 22-25

DSB i Dansk Industri
Hvad betyder det for dig?
Side 11

Levetidsforlængelse:
Nyt liv til et af DSB-flådens mest driftssikre tog
Side 16-19

ind&se nr. 28, oktober 2018

Maj 2018

De første togførere er flyttet i depot:
Læs hvordan det påvirker deres hverdag.
Side 18-21

”Vi savner en langsigtet politisk plan”
Flemming Jensen svarer på spørgsmål om DSB’s fremtid
Side 8-10

Kom på tur med Lyn 41:
Kom med ind i førerrummet på InterCityLyn 41 og læs om, hvad der påvirker togets punktlighed.
Side 12-15

Medarbejderbilletter:
Nye familierejser til ansatte i DSB
Side 11

ind&se nr. 27, maj 2018

InterCityLyn

LUK

InterCityLyn er et lyntog, der kører mellem landsdelene med få stop. I køreplaner og ved billetkøb kan du genkende det på forkortelsen ICL. 

Februar 2018

Jan blev klemt fast under tung maskine
Jan Jensens arbejdsulykke var en af de mest alvorlige sidste år. Med hjælp fra chef og kolleger er han nu tilbage på job.
-side 18

Digital Labs:
Hurtigt fra idé til handling
- side 12

Jobskifte:
"Jeg kan godt lide at udfordre mig selv"
- side 23

»Hvis vi sætter køretiden op, er der plads til færre tog på skinnerne«
Underdirektør i Driftcentre, Stig Friisbæk, svarer på spørgsmål om punktlighed.
- side 18

Ros til Bente
"Det falder mig meget naturligt at hjælpe"
- side 17

ind&se nr. 26, februar 2018