ind&se

ind&se er DSB's medarbejderblad, som udkommer seks gange om året.

Du kan abonnere på ind&se og få en mail med link til bladet som Ipaper, hver gang det udkommer.

Tilmeld dig abonnement til højre på siden

Her kan du også læse ind&se som Ipaper.

December 2016

Nyt signalsystem kræver tålmodighed
Side 14

"Lokomotivfører?
Det kan du godt glemme alt om!"
Side 8

Gamle stationer:
Nyt liv til Bramming
Side 22

"Vi skal have set på balancen mellem opgaver og prioriteringer"
Arbejdsmiljøchef, Uffe Holm, svarer på spørgsmål fra medarbejderne om årets MTAPV-resultater. Side 18

ind&se nr. 19, december 2016

Oktober 2016

Karina fik en tumor i hjernen
Nu er hun tilbage i fleksjob. Side 8

Præcisionsgrupper:
Sprængfyldt med ideer. Side 14

Nyt it-system genkender kunderne. Side 22

"De gode løsninger opstår, når vi samarbejder"
Banedanmarks direktør Per Jacobsen svarer på spørgsmål fra DSB's medarbejdere. Side 18

ind&se nr. 18, oktober 2016

August 2016

Depotlukning:
Nordjyske togføreres fremtid er – næsten – afgjort. Side 8.

”Det er et væsentligt mål at skabe enkelhed.”
Direktør Thomas Thellersen Børner svarer på medarbejdernes spørgsmål om IT. Side 14.

På orlov med far. Side 18.

25 år i Sonnesgade. Side 22

ind&se nr. 17, august 2016

Juni 2016

DSB er klar til konkurrencen
DSB skruer op for nye lavprisprodukter og gør det klart, at toget er hurtigst og kører oftere. Side 8

”Principperne bag K16 er stadig de rigtige”
Underdirektør i Planlægning Jan Sigurdur Christensen svarer på medarbejdernes spørgsmål om K16. Side 12

På arbejde om natten
Ca. 300 kolleger trækker i arbejdstøjet, når andre rammer puden. Side 22.

Ny start som lærling
Ni ud af 42 lærlinge i DSB er voksenlærlinge. Mød tre af dem, som har fået en ny start i DSB. Side 18.

Folder om Service på DSBsk
I dette ind&se er vedlagt folderen ”Vi er service på DSBsk” med uddrag af DSB-kunders rosende henvendelser til DSB’s kundecenter og på DSBs sociale medier.

ind&se nr. 16, juni 2016

April 2016

Smerte tur/retur Ronni Thorborg er en af de 2.425 medarbejdere, der brugte DSB's sundhedsforsikring i 2015. Side 18

Vi hjælper de handicappede Side 22

Billetsalg ude blandt kunderne Side 8

Ros til Jesper "Engang var der en, der gav mig et kram." Side 17

"Vi har ganske rigtigt nogle udfordringer med materiellet." Administrerende direktør Flemming Jensen svarer på spørgsmål fra medarbejderne. Side 12

ind&se nr. 15, april 2016

Februar 2016

På overarbejde med ID-kontrol
Om forberedelserne til ID-kontrol og reportage fra lufthavnen

Ny start i Danmark
Almina, Saeed og Jürgen om at komme til DSB fra udlandet

Derfor skal vi til eksamen i sikkerhed
Om det nye sikkerhedsledelsessystem

Ros til Pia:
"Motiverende, at jeg kan gøre en forskel"

"Kunderne vil have målrettet information"
Frank Haugaard, chef for Den Fælles Trafikinformationsenhed svarer på
spørgsmål fra medarbejderne.

VIND! Se hvordan på side 26
#voresdsb