Pump cyklen i S-toget

22. december 2010 kl. 14:36

I løbet af 2011 lancerer S-tog cykelpumper i togene. Den nye service er udsprunget af kundekampagnen ”Få din S-togsidé på skinner,” og formålet er at gøre det endnu lettere at kombinere togtur med cykeltur.

Først blev det gratis at tage cyklen med i S-toget. Så blev det besluttet at etablere flere cykelholdere, og nu kommer der også cykelpumper i togene. Det seneste skud på stammen af gode services til S-togskunderne bliver en realitet i 2011.

Årets kundeidé
Idéen om at indføre cykelpumper i vognene stammer oprindeligt fra kampagnen ”Få din S-togsidé på skinner,” der blev afholdt i sommeren 2010. Her modtog S-tog mere end 1800 forslag til forbedringer af togrejsen. Fire kunder havde uafhængigt af hinanden fået samme idé om at indføre cykelpumper som en service i flexrummene, og det forslag er nu blevet kåret som årets kundeidé.

» Ud af alle de fantastisk gode forslag vi har modtaget, har vi valgt cykelpumper i togene som årets kundeidé. Cykelpumperne vil gøre det endnu lettere at tage cyklen med i S-toget og giver samtidig rig mulighed for at udnytte rejsetiden effektivt,« siger Niklas Marschall, salgsdirektør i DSB S-tog.

Cykelpumperne sættes på skinner i løbet af 2011, mens de fire idémagere allerede har modtaget fire årskort til S-tog som præmie.

Flere idéer på banen
Selvom cykelpumper i flexrummene er valgt som årets kundeidé, arbejder S-tog også videre med andre gode kundeidéer.

»Vi har planer om at omsætte mange af de gode forslag til virkelighed. Og vi har faktisk allerede en del services, der er udsprunget af ”Få din S-togsidé på skinner”. Blandt andet kaffe i S-toget og Tematog, som vi kører en kampagne med netop nu,« forklarer Niklas Marschall.

Cykler i S-tog
• Det har været gratis at tage cyklen med i S-toget siden januar 2010. Tilbuddet gælder også i hele 2011.
• I foråret 2011 etableres der flere flexrum i en række S-tog, så antallet af cykelholdere fordobles.
• Ved samme lejlighed monteres der cykelpumper i flexrummene.