Nu er det helt slut med klippekort af pap
Digitale muligheder gi'r nye løsninger

Få pengene tilbage for dine ubrugte klip

Fra den 16. januar 2016 kan du ikke længere benytte DSB klippekort af pap. Men du kan få pengene retur for ubrugte klip og klippekort. Du kan udfylde refusionsskema her på siden, så skal du blot fremsende klippekortene sammen med dit sagsnr. til:

DSB Kundehenvendelser
Postboks 101
2630 Taastrup

Du vil frem til d. 16. august 2019 kunne få tilbagebetalt til seneste pris, du har kunnet købe klippekortet til. Du får dækket porto ved forsendelse – og der tages ikke gebyr.

Bemærk: Du kan ikke få tilbagebetalt dit klippekort på stationerne. Men du har mulighed for at hente og udfylde et refusionsskema i DSB Salg & Service eller i DSB 7-Eleven på stationerne.

Bemærk: Du kan ikke få tilbagebetalt de lokale Zoneklippekort hos DSB:

Læs mere om, hvordan du får tilbagebetalt zoneklippekort til Hovedstadsområdet

Læs mere om, hvordan du får tilbagebetalt zoneklippekort til Midttrafik

Vi siger goddag til nye løsninger

Den 15 januar 2017 var sidste dag med DSB klippekort af pap. Til gengæld har vi en række digitale muligheder til dig som rejsende. Med digitale billetter springer du køen over, slipper for stempelautomaten – og så har du altid billetten lige ved hånden!

Se de forskellige løsninger:

Hvis du skal rejse som privatperson

Hvis du skal rejse som erhvervskunde

DSB app er fremtidens kort- og billetautomat

Med DSB app er det enkelt at købe billet til din rejse.

I DSB app'en kan du købe billetter og kort. Du kan også finde din rejse, se den næste afgang og få aktuel trafikinformation.

Der kommer løbende nye produkter og muligheder til, så rejsen bliver endnu nemmere for dig. Du kan nemt og sikkert betale med MobilePay. Uanset, hvor turen går hen.

Du kan selvfølgelig stadig købe billetter her på dsb.dk, i vores betjente salg og i billetautomaterne på stationen.

Læs mere om DSB app

Spørgsmål og svar

  • Seneste pris, du kunne købe kortet til.

    Ex 10 ubrugte klip = kortets salgspris

    Ex 8 ubrugte klip = 8/10 del af kortets pris eller kortets pris minus prisen for 2 klip

  • Du kan hente en trykt formular hos DSB 7-Eleven på stationerne eller i DSB Salg & Service. Du har også mulighed for at udfylde en formular og indlevere hos DSB.

    Den udfyldte formular og dine klippekort med ubrugte klip skal indsendes til:
    DSB Kundehenvendelser
    Postboks 101
    2630 Taastrup

    Eller indleveres i receptionen hos:
    DSB
    Telegade 2
    2630 Taastrup

  • Nej, DSB refunderer kontant til din NemKonto.

    Ønsker du at købe en ny rejse kan du orientere dig om alternativer her på siden.

Læs mere om DSB Klippekort