Seneste pris, du kunne købe kortet til.
Ex 10 ubrugte klip = kortets salgspris
Ex 8 ubrugte klip = 8/10 del af kortets pris eller kortets pris minus prisen for 2 klip
Fra den 16. januar 2017 kan du ikke længere benytte DSB klippekort af pap. Men du kan få pengene retur for ubrugte klip og klippekort. Du kan udfylde refusionsskema her på siden, så skal du blot fremsende klippekortene sammen med dit sagsnr. til:
DSB Kundehenvendelser
Postboks 101
2630 Taastrup
Du vil frem til d. 16. august 2019 kunne få tilbagebetalt til seneste pris, du har kunnet købe klippekortet til. Du får dækket porto ved forsendelse – og der tages ikke gebyr.
Bemærk: Du kan ikke få tilbagebetalt dit klippekort på stationerne. Men du har mulighed for at hente og udfylde et refusionsskema i DSB Salg & Service eller i DSB 7-Eleven på stationerne.
Bemærk: Du kan ikke få tilbagebetalt zoneklippekort:
Læs mere om, hvordan du får tilbagebetalt zoneklippekort ved Midttrafik
Pap-klippekort til hovedstadsområdet kan ikke længere tilbagebetales.
Har du spørgsmål bedes du rette henvendelse til Movia.
Den 15 januar 2017 var sidste dag med DSB klippekort af pap. Til gengæld har vi en række digitale muligheder til dig som rejsende. Med digitale billetter springer du køen over, slipper for stempelautomaten – og så har du altid billetten lige ved hånden!
Se de forskellige løsninger:
Med DSB app er det enkelt at købe billet til din rejse.
I DSB app'en kan du købe billetter og kort. Du kan også finde din rejse, se den næste afgang og få aktuel trafikinformation.
Der kommer løbende nye produkter og muligheder til, så rejsen bliver endnu nemmere for dig. Du kan nemt og sikkert betale med MobilePay. Uanset, hvor turen går hen.
Du kan selvfølgelig stadig købe billetter her på dsb.dk, i vores betjente salg og i billetautomaterne på stationen.
Seneste pris, du kunne købe kortet til.
Ex 10 ubrugte klip = kortets salgspris
Ex 8 ubrugte klip = 8/10 del af kortets pris eller kortets pris minus prisen for 2 klip
Tilbagebetaling for både ubrugte klip og evt. porto sker til din NemKonto.
DSB bestræber sig på at sikre hurtig sagsbehandling. Tiden afhænger dog også af, hvornår DSB modtager de ubrugte kort. Du vil modtage en mail, når din ansøgning er færdigbehandlet.
Nej, det er ikke muligt, da DSB gerne vil sikre smidig sagsbehandling. Udfasning dækker også produkter, som ikke har været solgt længe.
Du kan hente en trykt formular hos DSB 7-Eleven på stationerne eller i DSB Salg & Service. Du har også mulighed for at udfylde en formular og indlevere hos DSB.
Den udfyldte formular og dine klippekort med ubrugte klip skal indsendes til:
DSB Kundehenvendelser
Postboks 101
2630 Taastrup
Eller indleveres i receptionen hos:
DSB
Telegade 2
2630 Taastrup
Nej, DSB refunderer kontant til din NemKonto.
Ønsker du at købe en ny rejse kan du orientere dig om alternativer her på siden.
Nej, DSB har vurderet, at værdien af DSB klippekort er så høj, at langt de fleste kunder vil vælge at få udbetalt pengene.