Skal du have hjælp til at komme ind og ud af toget, så kan du bestille hjælp via Handicapservice.
Læs mere om Handicapservice her
Kørestolspladsbillet
Rejser du med kørestol i Danmark med InterCity eller InterCityLyn, skal du altid reservere plads til kørestolen med en Kørestolspladsbillet
Til dig, der:
-
Rejser i kørestol med InterCity eller InterCityLyn
Fordele:
-
Tag trygt på togrejse i kørestol
-
Hvis du rejser i kørestol i Regionaltog eller S-tog, skal du ikke have Pladsbillet til kørestolen
Begrænsninger:
-
Du skal bestille plads senest 12 timer før afrejsen
-
Der er et begrænset antal pladser i hvert tog
-
Billetten gælder kun på den valgte dag, det valgte tidspunkt og til den plads, der står på billetten. Du skal benytte dig af pladsen umiddelbart efter togets afgang, ellers kan pladsen anvises til andre.
-
Rejser du nationalt, er det ikke muligt at tage kørestolen med i de internationale tog i sommerperioden når der er pladskrav (19. juni 2020 - 16. august 2020)
Husk at bestille Kørestolspladsbillet på tlf. 70 13 14 19
Du skal altid have en Pladsbillet til din kørestol, når du rejser i Danmark med InterCity eller InterCityLyn. Kørestolspladserne er placeret i flexarealet i toget.
Bestil pladsbillet til 0 kr. senest 12 timer før rejsen
En pladsbillet til kørestol skal reserveres seneste 12 timer før afrejsen på telefon 70 13 14 19 og koster 0 kr.
Kørestole skal ikke have pladsbillet til Regionaltog eller S-tog
Rejser du med kørestol i Regionaltog eller S-tog skal du ikke købe pladsbillet.
Læs mere om og bestil handicapservice her
Bestil pladsbillet til din kørestol senest 12 timer før afrejse
Du skal bestille plads til din kørestol. Gør det gerne i god tid, og senest 12 timer før afrejse, da dette er fristen for bestilling af handicapservice. Herefter kan pladserne anvendes af andre kunder til fx cykler eller barnevogne.
Spørgsmål og svar
-
-
Slå de stationer op, som du gerne vil vide mere om:
Adgangsforhold og elevatorer på stationerne