Kom godt i gang med DOT Billetter App
Næste gang du skal forny dit Virksomheds- eller Erhvervskort, vil du modtage kortet i DOT Billetter appen.
Hvis du ikke har DOT Billetter appen i forvejen, så skal du:
- Hent DOT Billetter appen, hvor du plejer at hente dine apps.
- Åbn appen, opret en profil hvor du indtaster dit telefonnummer og tryk fortsæt.
- Indtast den tilsendte sms-kode og tryk fortsæt.
- Nu får du automatisk dit Erhvervs- eller Virksomhedskort i appen.
- Kortet er aktivt fra første gyldighedsdag.
Hent til iPhone Hent til Android
Hvis du allerede har DOT Billetter appen og du er registreret med en profil og det rigtige telefonnummer, så vil du automatisk modtage dit Erhvervs- eller Virksomhedskortet.
Dit telefonnummer er vigtigt
Det er vigtigt, at det telefonnummer som er registreret hos DSB ifm. bestilling af Erhvervs- eller Virksomhedskort, er det samme, som det, du bruger, når du opretter en profil i DOT Billetter appen. Ellers kan du ikke modtage dit Erhvervs- eller Virksomhedskort.
Automatiske fornyelser
Har du et Erhvervs- eller Virksomhedskort som automatisk bliver fornyet vil du modtage dit kort i DOT Billetter appen.
Glemt kort-ordning og Pendler Rejsetidsgaranti
Hvis du fremover får dit Erhvervs- eller Virksomhedskort i DOT Billetter appen, så får du et nyt stamkortnummer. Stamkortnummer vil fremgå på kortet i appen.
Hvis du er tilmeldt DSB Glemt Kort- ordning eller bruger Pendler Rejsetidsgarantien, så er det vigtigt at du opdaterer dit stamkortnummer begge steder.
Har du spørgsmål?
Finder du ikke svaret nedenfor, så skriv eller ring til DSB Erhverv på 70 13 14 16
Har du spørgsmål?
Finder du ikke svaret nedenfor, så skriv eller ring til DSB Erhverv på 70 13 14 16
Oftest stillede spørgsmål
-
Kan du ikke finde dit Erhvervs- eller Virksomhedskort i DOT Billetter, så er der hjælp at hente, hvis du ringer til os på 70 13 14 16 en hverdag mellem kl. 10-15.
Det kan fx være fordi det telefonnummer, du bruger i DOT Billetter appen, ikke er identisk med det, der er registreret hos DSB. Det kan vi hjælpe dig med at tjekke.
-
Ja, det kan du godt. Ring til os på 70 13 14 16 eller skriv til erhvervskort@dsb.dk, så annullerer vi dit nuværende kort og udsteder et nyt. Desværre giver det din virksomhed lidt ekstra papirarbejde. Virksomheden får nemlig krediteret den resterende løbetid og får samtidigt tilsendt en ny faktura.
-
Hvis du får nyt telefonnummer, skal du ringe til os på 70 13 14 16 eller skrive dit gamle og nye telefonnummer til erhvervskort@dsb.dk.
Husk, at du selv skal indtaste det nye telefonnummer i din profil i DOT Billetter appen, ellers kan du ikke finde dit Erhvervs- eller Virksomhedskort i appen.
-
Du kan desværre ikke længere få et Erhvervs- eller Virksomhedskort, hvis du ikke har DOT Billetter appen på din mobil.