DSB’s røde tråd er nu grøn
DSB’s røde tråd er nu grøn
Rejse med omtanke.
Gennem nærvær, fokus og handlekraft vil vi vise omverdenen, hvordan bæredygtige kollektive rejseformer gøres til kundernes naturlige valg.
En ny og mere kundevendt vision, et nyt inviterende slogan og et nyt dynamisk grønt logo varsler nye tider for DSB og de mange tusinde danskere, der dagligt stiger på toget.
»DSB’s nye vision er mere udadvendt og rettet mod vores forhold til kunderne. I sidste ende er det et spørgsmål om, hvad kunderne mener om DSB. Det er kunderne, der bestemmer, om DSB når sine mål. Og kun dem,« slår DSB’s administrerende direktør
Sammen med den nye vision følger også et helt nyt slogan – eller pay-off – der afløser det hidtidige ”Lige til”. Bl.a. har kundemålinger vist, at danskerne typisk ikke synes, at det føles lige til at tage toget.
»Det kan godt være, at vi gerne vil have, at det skal være lige til, men det bliver det ikke 100 procent, og det er ikke grunden til, at kunderne stiger på toget. Det er nu engang nemmere at gå ud i miljøsvineren, der holder ude i carporten, for at køre derhen, hvor du skal. Det er mere lige til,« forklarer
»Der er mange andre gode grunde til at tage toget – komforten, tiden du kan anvende i toget, en højere sikkerhed, klima- og miljøfordele og økonomiske grunde. Derfor siger vi nu til danskerne i vores nye slogan: Kom med. Som i en åben, ydmyg, imødekommende invitation,« siger han og glæder sig samtidig over, at logoet også er blevet finpudset grønt og gjort klar til fremtiden. I første omgang vil det nye logo og slogan optræde i markedsføringsmateriale.
Tidsånden, der står i klimaet og miljøets tegn, giver mange virksomheder kommercielle grunde til at kaste sig over miljøemner i disse år. Talrige virksomheder forsøger således at ”male deres virksomhed grøn” i bl.a. deres markedsføring.
»Vi har til gengæld noget at have det i, og det er der med alt respekt ikke særlig mange af de andre virksomheder, der har. Inden for transportsektoren tilbyder vi det eneste produkt, der med den eksisterende teknologi kan tilbyde nul CO2-udledning af transport i en større volumen. Derfor er det helt naturligt, at vi har fokus på det grønne, og vi kan gøre det med langt større troværdighed end de fleste andre virksomheder,« siger