Rejs for 79 kr. i hele landet fredag i Kristi Himmelfartsferien

16. marts 2010 kl. 11:17

Allerede fra i dag kan man sikre sig en togbillet til kun 79 kr. uanset hvor i landet, man vil rejse hen fredag den 14. maj. Spar f.eks. 285 kr. på alle rejser mellem København og Århus

Planlægger man at skulle på familiebesøg på den anden side af Storebælt, eller vil man benytte Kristi Himmelfartsferien til at besøge en god ven i den anden ende af landet, vil DSB nu gøre det endnu mere attraktivt at vælge toget frem for bilen.
DSB gør alle togbilletter ’Orange’ fredag den 14. maj. Allerede fra i dag - tirsdag den 16. marts - kan man sikre sig en Orange togbillet til kun 79 kr. uanset hvor i landet, man vil rejse hen i Kristi Himmelfartsferien.

På en rejse fra Århus til København sparer man f.eks. 285 kr., og der er endnu større besparelser at hente, hvis turen er længere.

Sidste år satte DSB prisen ned på 35.000 togbilletter. Interessen var så stor, at DSB i år vil gøre alle togbilletter ’Orange’.

Kristi Himmelfarts-fredag nu stor rejsedag
Mange har et transportbehov i forbindelse med Kristi Himmelfartsferien, men det har tidligere knebet at få danskerne til at vælge toget om fredagen, der historisk ikke har været en stor rejsedag:

”Da vi begyndte at gøre det billigere at tage toget om fredagen i Kristi Himmelfartsferien, fik vi løftet antallet af passagerer markant. Fra at være en dag med meget få rejsende, er netop denne fredag blevet én af DSB’s helt store rejsedage sammen med f.eks. de travle dage omkring jul.” siger Anne-Lise Bach Sørensen, salgsdirektør i DSB og fortsætter:

”Nu gør vi for første gang alle billetter til billige Orange-billetter og håber at skabe en endnu større succes. Selvom prisen er ekstremt lav, er det med så mange rejsende en god forretning – ikke bare for kunden – men også for DSB.”

DSB forventer, at der bliver rift om pladserne, og vil man sikre sig en billig Orange-billet, kan den kun købes online via DSB’s hjemmeside – www.dsb.dk.

Yderligere oplysninger:
DSB Kommunikation, 24 68 00 00