DSB har stor fremgang på trafikken til Tyskland

08. december 2008 kl. 15:22

DSB sender igen i år tusinder af danskere på udflugt til de kendte julemarkeder i blandt andet Hamburg, Lübeck og Berlin. Væksten i rejsende med tog til vores sydlige nabo får i denne tid et ekstra nyk opad. Den vækst, DSB oplevede i trafikken mellem København/Århus og Tyskland i den første del af året fortsætter altså.

Her i september, oktober og november har DSB oplevet en fremgang på 19 procent i rejser til Tyskland sammenlignet med samme periode sidste år.

"Med den direkte forbindelse til Berlin med de nye ICE tog, der er blevet meget fint modtaget af vores kunder, har vi et meget godt produkt. Det er virkelig et stærkt kort i konkurrencen med bus, bil og fly," siger marketingmanager Lars Berg Schovsbo og fortsætter:

"Berlin er den absolutte topscorer, når det gælder vækst i trafikken. Således benyttede dobbelt så mange kunder DSB i oktober i år sammenlignet med oktober sidste år, når de skulle til den tyske hovedstad."