Skærmene i S-togene tilbage på sporet
Skærmene i S-togene tilbage på sporet
For en lille måned siden slukkede DSB midlertidigt for den løbende opdatering af skærmene i S-togene på grund af utilfredsstillende resultater fra vores undersøgelser blandt kunderne. Især lyden var der stor utilfredshed med.
DSB har bedt EPINION undersøge kundernes tilfredshed med skærmene med de nye elementer, og svarene bekræfter, at kunderne gerne vil have skærme, hvis bare indholdet og den tekniske løsning er den rigtige.
Således er antallet af kunder, der er positivt stemte over for skærmene, steget markant fra september til oktober. Mens det i september kun var 41 procent, der var enten tilfredse eller meget tilfredse med skærmene, er det samme tal nu 59 procent.
Salgschef i DSB S-tog Niklas Marschall er glad for tallene:
- Tallene viser, at det var rigtigt af os at slukke for skærmene midlertidigt. Pausen har givet os større opbakning til skærmene, idet vi har vist, at vi lytter. Og det har vi tænkt os at blive ved med i de næste måneder, mens vi stille og roligt udvikler det nye koncept sammen med vores kundepanel.
Næste skridt er at få testet det reviderede indhold bredere hos kunderne. Derfor udsendes der om en uges tid en undersøgelse til S-more kunderne, hvor det nye indhold, der fra i dag bliver vist på skærmene, vil blive testet. Herefter går DSB i gang med at teste de næste indholdselementer, inden der igen præsenteres nyt indhold for kunderne.
Fakta: Kundernes svar
Spørgsmål:
Er du overordnet tilfreds eller utilfreds med skærmene?
|
september |
oktober |
Meget tilfreds |
3 procent |
12 procent |
Tilfreds |
38 procent |
47 procent |
Hverken tilfreds eller utilfreds |
15 procent |
33 procent |
Utilfreds |
22 procent |
6 procent |
Meget utilfreds |
22 procent |
2 procent |