Nu kan man rejse Orange til udlandet

18. maj 2004 kl. 14:25

DSB indfører et nyt prissystem, der gør rejser til udlandet med tog både billigere og mere lige til. Fremover har kunderne to valgmuligheder. Enten kan de rejse til fuld pris og med fuld frihed til at ændre rejsen undervejs. Eller også kan de rejse Orange på særlige vilkår og med stor rabat.

Med en Orange billet er man garanteret mindst 25 pct. rabat på billetprisen i de lande, ordningen omfatter. Det er Belgien, Holland, Schweiz, Østrig, Ungarn, Polen, Tjekkiet og Tyskland. I Tyskland er det muligt at opnå 40 pct. rabat på billetprisen og tage sine børn gratis med. Man kan frit vælge mellem 1. og 2. klasse og nattog.

Rejser man sammen med op til fire andre voksne, f. eks. familiemedlemmer, venner eller kolleger, kan man få en attraktiv rabat, uanset om man rejser på 1. eller 2. klasse eller med nattog. Børn under 16 år er i de fleste tilfælde gratis at tage med. Man skal bare købe alle billetterne på én gang. Disse muligheder gælder i de nævnte lande, hvis man rejser Orange. I Tyskland gælder rabatten dog også, hvis man rejser på almindelig billet.

Der kan allerede nu reserveres plads til Orange rejsen til udlandet, selv om billetterne først udstedes fra 15. december. Orange billetter skal købes senest syv dage før afrejsen. For at opnå den udvidede rabat til Tyskland skal billetterne udstedes senest 14 dage før, og pladserne er begrænsede. Første Orange rejsedag er 22. december.

www.dsb.dk kan der læses mere om de særlige vilkår for Orange rejsen.

DSB