Kontrolafgift

Her kan du finde ofte stillede spørgsmål om kontrolafgifter og kontakte os angående din kontrolafgift

Erhverv

 

Sådan betaler du din kontrolafgift

  • Find oplysninger om betaling nederst på din kontrolafgift. Hvis du har mistet din kontrolafgift, kan du kontakte os via kontaktformularerne nedenfor. 
  • Betal i din bank eller netbank senest 14 dage efter, at du har fået din kontrolafgift.

Du kan ikke betale via dsb.dk, og DSB tilbyder ikke rabat eller afdragsordning.

Payment of fare evasion ticket from a foreign bank account

 

Guide for payment from a foreign account

LUK

If you have received a control fee that you want to pay from a foreign account, you can transfer the amount in Danish kroner to Nordea:

  • SWIFT-code NDEADKKK​
  • Control fee number must be provided - the number is below the QR code on your fee​.
  • You must pay the transfer fee yourself from a foreign account.​
  • Iban number: DK47 2000 6879 769 262

Kontakt os angående kontrolafgifter

Kontakt os angående et brev fra Gældsstyrelsen

 

Har du modtaget er brev fra Gældsstyrelsen, er det fordi, der er registreret en eller flere ubetalte kontrolafgifter i dit navn. Hvis du har spørgsmål til disse afgifter, er du velkommen til at kontakte Gældsstyrelsen eller kontakte DSB.

Læs mere om brevet fra Gældsstyrelsen

Kontakt os angående brevet fra Gældsstyrelsen

 

Kontakt os angående en rykker

Har du modtaget en rykker for en kontrolafgift, du har betalt, så er der helt sikkert sket en fejl. Det beklager vi meget. For at sikre os, at du ikke modtager flere rykkere, er du nødt til at sende os dokumentation for at du har betalt din afgift. Hvis du ikke hjælper os med at rette fejlen, så kan det uheldige ske, at du vil modtage flere rykkere.

Har du modtaget en rykker for en kontrolafgift, du ikke mener du har fået, så skal du kontakte os med det samme.

Kontakt os angående betaling eller rykkere

 

Kontakt os angående glemt pendlerkort

Selvbetjeningsprincippet

Kontakt os telefonisk

Du er altid velkommen til at ringe til os. Vi kan dog ikke behandle nye sager telefonisk, men svarer gerne på spørgsmål, der er generelle eller relaterer til en igangværende sag.

Vi kan kontaktes på telefon 70 13 14 15 mandag til fredag mellem 8-12. 

 

Vidste du at