Søg DSB Basis Rejsetidsgaranti



Velkommen

Ansøgning om Rejsetidsgaranti Basis

Du kan ansøge om kompensation for en forlænget rejsetid, hvis du har rejst med DSB's tog.

Vær opmærksom på, at du kun er berettiget til kompensation, hvis:

  • Du er ankommet 30 minutter eller mere for sent til din destination end du havde forventet i henhold til rejseplanen OG din forsinkelse udelukkende skyldes din rejseoplevelse med DSB.

Du er ikke berettiget til kompensation, hvis:

  • Din forsinkelse skyldes metro, bus eller jernbanestrækninger, der ikke er drevet af DSB.

Hvis du rejser med et produkt, der er tilmeldt Rejsetidsgaranti Pendler, så kan du IKKE søge om kompensation på Rejsetidsgaranti Basis.

Disse oplysninger skal du have parat:

  • Den rejseplan du foretog rejsen efter.
  • Det tidspunkt du ankom til din destination dvs. den station, som du skulle af på.
  • Kopi af din billettype (rejsekort, pendlerkort, klippekort eller billet købt i app, billet købt i automat, osv.).

 

Rejse

Vejledning

Reglerne for kompensation på din rejse med DSB fjern-, regional- eller S-tog er:

  • Mindre end 30 minutter : 0% af rejsens pris
  • 30 minutter eller mere: 25% af rejsens pris
  • 60 minutter eller mere: 50% af rejsens pris
  • 90 minutter eller mere: 75% af rejsens pris
  • 120 minutter eller mere: 100% af rejsens pris

S-tog

LUK

S-tog er tog, der kører lokalt i Hovedstadsområdet.  

    Fra hvilken station rejste du?* skal udfyldes
        På hvilken station skulle du af?* skal udfyldes
          Hvornår skulle toget ifølge planen være ankommet til der, hvor du skulle af?* skal udfyldes
          Hvornår skulle toget ifølge planen være ankommet til der, hvor du skulle af?* skal udfyldes
            Hvornår ankom toget til der hvor du skulle af?* skal udfyldes
            Hvornår ankom toget til der hvor du skulle af?* skal udfyldes
                  
                  Evt. anden vigtig information om din rejse Denne tekst må ikke være længere end 2400 karakterer lang

                  Dokumentation

                  Billetinformation

                  Hvis din billet er købt via DSB app eller DOT Mobilperiodekort, DOT Mobilbilletter, skal du vedhæfte et screenshot af din billet. 

                  Hvis din billet er købt via dsb.dk, skal du vedhæfte din pdf-billet. 

                  Hvis du har rejst på dit rejsekort, skal du vedhæfte din rejsehistorik for den pågældende rejse.

                   

                  Fil skal vedhæftes.
                  Filen må ikke være større end 10 MB.
                  Filtypen er ikke understøttet.

                  Dine data

                  Skal udfyldes.
                  Skal udfyldes.
                  Skal udfyldes.
                  Skal udfyldes.
                  Skal udfyldes.
                  Mobil er ugyldig
                  Fastnet er ugyldig
                  Email* skal udfyldes
                  Email* skal udfyldes korrekt
                  Bekræft email* skal udfyldes
                  Bekræft email* skal udfyldes korrekt
                  Bekræft email* skal matche Email

                  Kompensation

                  Vejledning

                  Vi har mulighed for at tilbyde en billet til samme rejse (DSB Rejsetidsgarantibillet) eller kontant kompensation, der dog er betinget af omfanget af din forsinkelse. Hvis din kompensation er på mindre end 25 kr., vil du automatisk få tilsendt en DSB Rejsetidsgarantibillet, selvom du har ønsket kontakt kompensation via NemKonto.

                  Hvis du ønsker overførsel til NemKonto, så har vi behov for dit CPR-nummer.

                  Hvordan ønsker du din kompensation udbetalt?* skal vælges

                  Hvis du er dansk statsborger, skal du indtaste dit CPR-nummer for at få udbetalt pengene til NemKonto.

                  Indtast dit CPR-nummer er ugyldig, indtast venligst uden bindestreg

                  Hvis du er udenlandsk kunde skal du kun udfylde én af nedenstående: 

                  Afslut

                  Skal vælges.