DSB Rejsetidsgaranti

Få kompensation, når du bliver forsinket

DSB Basis Rejsetidsgaranti

Hvis du på en rejse er blevet forsinket mere end 30 minutter, kan du få kompensation via DSB Basis Rejsetidsgaranti, når du har rejst med DSB fjern-, regional- eller S-tog i Danmark med billet, klippekort, rejsekort eller Bus & Tog Årskort.

Læs mere om DSB Basis Rejsetidsgaranti
Søg DSB Basis Rejsetidsgaranti

Forplejning ved forsinkelser over 60 minutter

Hvis du på en rejse er mere end 60 minutter forsinket, tilbyder DSB noget let at spise og drikke.

Rejser du med IC- eller Lyntog vil dette oftest ske ved, at togpersonalet omdeler en lille forfriskning.

Befinder du dig på perronen eller rejser med et tog uden service ombord, kan du få refunderet op til 50 kroner for dit køb af mad og drikke i en af DSB’s 7-Eleven kiosker på stationerne. Købet skal være foretaget i forbindelse med rejsen og på dagen for forsinkelsen.

Du får din refusion ved at indsende en kopi af din billet og din kvittering for dit køb af forplejning her. Oplys venligst hvilket tog du rejste med samt dit CPR-nummer, så pengene kan udbetales til din NemKonto. 

DSB Pendler Rejsetidsgaranti

Hvis du rejser med et DSB Pendlerkort, periodekort, Ungdomskort, Erhvervskort, Bus & Tog Årskort eller andre kort, der er gyldigt i mindst 30 dage, skal du tilmelde dig DSB Pendler Rejsetidsgaranti.

Har du et Rejsekort personligt med minimum rabattrin 5 eller Rejsekort pendlerkort, kan du også tilmelde dig DSB Pendler Rejsetidsgaranti.

Læs mere om DSB Pendler Rejsetidsgaranti
Tilmeld dig DSB Pendler Rejsetidsgaranti
Log på Pendler Rejsetidsgaranti

DSB Udland Rejsetidsgaranti

Hvis du rejser med DSB på en international billet og bliver forsinket med 60 minutter eller mere på din rejse, kan du få kompensation fra DSB. Er billetten købt i udlandet fx hos DB, skal der rettes henvendelse til det pågældende salgssted eller det pågældende lands jernbane, hvor billetten er købt.

Læs mere om DSB Udland Rejsetidsgaranti

Læs om de forskellige Rejsetidsgarantier