Ny koncerndirektør

19. maj 2004 kl. 10:34

Som ny koncerndirektør i DSB har DSB’s bestyrelse udnævnt Søren Eriksen, der kommer fra en stilling som økonomidirektør i TDC Tele Danmark A/S. Han tiltræder stillingen i DSB hurtigst muligt efter nærmere aftale med TDC.

Søren Eriksen er 33 år. I 1993 blev han cand. oecon. fra Odense Universitet, og samme år startede han som økonom i Tele Danmark. I 1996 blev han økonomichef i Tele Danmark Forsyning og i 1999 økonomidirektør i Tele Danmark Salg & Marketing. I 2000 fulgte udnævnelsen til økonomidirektør i TDC Tele Danmark A/S med en omsætning på 22 mia. kr., hvor han har været ansvarlig for det samlede finansområde. Igennem de 10 år i Tele Danmark har han bl.a. beskæftiget sig med international forretningsudvikling, økonomistyring, strategi og planlægning.

Søren Eriksen afløser i DSB Carsten K. Thomsen, der 1. august tiltrådte en stilling som økonomi- og finansdirektør i energiselskabet DONG. Som koncerndirektør bliver Søren Eriksen medlem af DSB’s direktion, og får ansvaret for Økonomi og Finans, HR, IT og International.

Yderligere oplysninger ved henvendelse til administrerende direktør Keld Sengeløv på tlf. 33 54 42 00, eller til koncerndirektør Søren Eriksen på tlf. 33 99 26 00 / 40 41 33 36.

DSB