DSB's Kundeambassadør undersøger Rejsekort til pensionister

DSB's Kundeambassadør undersøger Rejsekort til pensionister

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
22. februar 2012 kl. 09:42

En stigning i billetpriserne for pensionister har tiltrukket sig en del offentlig opmærksomhed. Der har især været meget fokus på de prisstigninger, som brugerne af Rejsekort har oplevet. Det er en del af Kundeambassadørens mission at arbejde for, at sager, der skader DSB's omdømme, ikke eskalerer.

»Set i lyset af de seneste dages offentlige debat om prisstigningen og den kendsgerning, at Ældresagen har fundet anledning til at henvende sig til Transportministeren om spørgsmålet, er det min vurdering, at den aktuelle debat om billetprisen for pensionister har en sådan karakter, at den kan skade DSB's omdømme. Jeg har derfor fundet anledning til at iværksætte en undersøgelse af alle forhold i forbindelse med billetpriserne for pensionister,« udtaler DSB Kundeambassadør, Helle Fuhrmann.

Undersøgelsen vil omfatte den aktuelle prisstigning uanset billetform samt spørgsmålet om den information og vejledning, der er givet pensionister i forbindelse med erhvervelse af Rejsekort.

"Formålet er at undersøge, om der er grundlag for at anbefale ændringer i forhold til priserne, den information, der gives til pensionister i forbindelse med anskaffelse og brug af Rejsekort, og om der eventuelt er grundlag for at tilbyde de pensionister, der allerede har anskaffet Rejsekort, en kompensation eller tilbagebetaling," afslutter kundeambassadøren.

 

Læs mere om DSB's Kundeambassadør her