Én fælles indgang til offentlig transport på Sjælland

Én fælles indgang til offentlig transport på Sjælland

Vær opmærksom på, at indholdet på denne side kan være uaktuelt.
07. januar 2015 kl. 14:00

Den 7. januar får passagerne på Sjælland én fælles indgang til den offentlige transport, nemlig DOT – Din Offentlige Transport.

DOT – Din Offentlige Transport bliver fremover passagernes indgang til den offentlige transport på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. Formålet er at gøre det nemmere at være passager i den offentlige transport på Sjælland.

Gradvis implementering af DOT
DOT – Din Offentlige Transport starter op med en fælles indgang til kundeservice. På hjem-mesiden dinoffentligetransport.dk vil al information om trafikinformation, priser, billetter, køreplaner mv. være samlet. Kundecentrene vil have et fælles telefonnummer og en fælles kontaktformular, således at passagerne kun skal henvende sig ét sted.

I løbet af 2015 udvikles samarbejdet om kundevendte aktiviteter mellem DSB, Movia og Metro yderligere. Det gælder for eksempel forbedring af den fælles trafikinformation. DOT er skabt for at øge samarbejdet mellem trafikselskaberne på Sjælland og er besluttet af Folketinget.

DOT – Din Offentlige Transport
Kundecenter: Telefon 70157000
Hjemmeside: www.dinoffentligetransport.dk

Kundehenvendelser, som drejer sig om rejsekort, skal stadig ske til Rejsekort Kundecenter på 7011 33 33. Ligeledes skal kundehenvendelser om flextrafik stadig ske til Movia Flextra-fik på 7026 2727.